Försök att beskriva felet så kortfattat som möjligt.
Exempel:
"Efter uppdatering av Windows 10 kan jag inte ansluta datorn till internet trådlöst, det fungerar dock via kabel.."
Vad är det för fabrikat på din dator? Vad heter modellen? Vilket operativsystem är installerat just nu? Lämnar du in några tillbehör? Notera då om vi har skrivit upp det när du skriver på servicelappen.
Har du en aktuell backup av dina filer från datorn? Om inte, vill du att vi tar en backup innan vi påbörjar reparationen så att inget går förlorat? Lägg märke till att detta steg kan få betydelse för den totala tidsåtgången då det innebär extra arbete, oftast kan det dock vara värt varenda krona.
Svaret vi behöver veta är "JA" eller "NEJ".
Vi gör en preliminär bedömning av tidsåtgång i kassan beroende på vad som framkommer i felbeskrivningen. Syftet är att du som kund ska få en ungefärlig uppfattning av kostnaden. Du betalar bara för den effektiva tid vi brukar på din reparation, även om vi satt ett högre, preliminärt tidstak vid inlämnandet.
Vi behöver lösenordet till användarkonto med administratörsrättigheter. Om du loggar in med ett Microsoft-konto och använder en PIN-kod så behöver vi även det fullständiga lösenordet.
För att t.ex. kunna återansluta ditt/dina e-postkonton eller Apple-konto efter avslutade åtgärder behöver vi dessa uppgifter annars kan vi i vissa fall inte garantera full funktionalitet efter avslutad service.